APAMI Alternativă și monitorizare

Sinteza raportului controlului efectuat de MEN la IȘJ Ialomița (2017)

Publicat în categoria Documente cu etichetele: ,

Descriere document

  • Legătură pentru descărcare: Fișier PDF;
  • De unde provine documentul: MEN - Direcția Generală de Inspecție și Control - Corpul de control;
  • Titlu: Sinteză la raportul de control nr. 471/472/12.10.2017 întocmit în urma activității de control desfășurată la Inspectoratul Școlar Județean Ialomița;
  • Legături utile:

Situația ocupării funcțiilor de conducere din cadrul inspectoratelor școlare județene

Publicat în categoria Monitorizare cu etichetele: ,

Inspectori școlari generali

Județele în care funcția este ocupată prin concurs

  1. Alba
  2. Argeş
  3. Bacău
  4. Bihor
  5. Bistriţa- Năsăud
  6. Botoşani
  7. Braşov
  8. Buzău
  9. Cluj
  10. Constanţa
  11. Covasna
  12. Dâmboviţa
  13. Dolj
  14. Galaţi
  15. Giurgiu
  16. Gorj
  17. Harghita
  18. Hunedoara
  19. Iaşi
  20. Maramureş
  21. Prahova
  22. Satu Mare
  23. Sălaj
  24. Sibiu
  25. Suceava
  26. Teleorman
  27. Timiş
  28. Vaslui
  29. Vâlcea

Județele în care funcția este exercitată prin delegare de atribuții

  1. Arad
  2. Brăila
  3. Neamț

Județele în care funcția este ocupată prin detașare

  1. București
  2. Caraș Severin
  3. Călărași
  4. Ialomița
  5. Ilfov
  6. Mehedinți
  7. Mureș
  8. Olt
  9. Tulcea
  10. Vrancea

Inspectori școlari generali adjuncți

Județele în care funcția este ocupată prin concurs

  1. Alba
  2. Arad
  3. Argeş (2 posturi)
  4. Bacău (2 posturi)
  5. Bacău
  6. Bihor (2 posturi)
  7. Bihor
  8. Bistriţa-Năsăud
  9. Botoşani
  10. Braşov
  11. Brăila
  12. Bucureşti (3 posturi)
  13. Buzău (2 posturi)
  14. Caraş-Severin
  15. Călăraşi
  16. Cluj (2 posturi)
  17. Constanţa (2 posturi)
  18. Covasna
  19. Dâmboviţa (2 posturi)
  20. Dolj (2 posturi)
  21. Galaţi (2 posturi)
  22. Giurgiu
  23. Hunedoara (2 posturi)
  24. Ialomiţa
  25. Iaşi (2 posturi)
  26. Ilfov
  27. Maramureş (2 posturi)
  28. Mehedinţi
  29. Mureş
  30. Neamţ (2 posturi)
  31. Prahova (2 posturi)
  32. Satu Mare (2 posturi)
  33. Sălaj
  34. Sibiu (2 posturi)
  35. Suceava (2 posturi)
  36. Teleorman
  37. Timiş
  38. Tulcea
  39. Vaslui

Județele în care funcția este ocupată prin detașare

  1. Alba
  2. Arad
  3. Botoşani
  4. Brașov
  5. Brăila
  6. Bucureşti
  7. Caraş-Severin
  8. Giurgiu
  9. Gorj
  10. Harghita
  11. Maramureş
  12. Mehedinţi
  13. Mureş
  14. Olt (2 posturi)
  15. Sălaj
  16. Teleorman
  17. Timiş
  18. Tulcea
  19. Vâlcea (2 posturi)
  20. Vrancea

Analiza controlului efectuat de MEN la IȘJ Ialomița (2017)

Publicat în categoria Monitorizare cu etichetele: , ,

Context

  • Controalele MEN la nivelul inspectoratelor școlare reprezintă excepția, regula fiind ca petițiile sau memoriile care semnalează abuzuri ale conducerii acestor instituții să fie direcționate spre rezolvare către aceleași IȘJ-uri;
  • Controlul s-a efectuat la IȘJ Ialomița, condus de un inspector școlar general numit în urma unui concurs;
  • Ulterior, inspectorul școlar general a fost destituit, contestând măsura în justiție.

Lucruri de reținut

  • Se elaborează și se aprobă proceduri doar pentru că acest lucru este sugerat de echipa de control de la minister;
  • Revizuirea procedurilor vechi se amână pentru că este control de la minister;
  • Consiliul consultativ pare a exista doar pentru că există gradațiile de merit;
  • Consiliile consultative pe discipline par a exista doar pentru a organiza olimpiade și concursuri (de aici se pot obține puncte pentru gradația de merit);
  • Toți inspectorii școlari obțin din oficiu calificativul Foarte bine. Fișele de evaluare nu sunt completate sau semnate. Nimeni nu se obosește să le mai verifice. Unele fișe par a fi făcute la repezeală pentru că este control de la minister;
  • Raportul echipei de control nu conține referiri la verificarea activității inspectorilor școlari;
  • Evaluarea directorilor de învățământ se face cu aceeași lipsă de seriozitate ca a inspectorilor școlari;
  • Consiliul de administrație este convocat fără ca membrii să cunoască ordinea de zi înainte de ședințe;
  • La IȘJ Ialomița se decontează de două ori deplasări făcute în aceeași zi, pe aceeași rută;
  • Sunt semne mari de întrebare cu privire la controale (posibil fictive?) efectuate la unități de învățământ, controale neasumate prin semnătură nici de cel care a dispus controlul dar nici de directorii unităților unde s-a efectuat controlul.

Concluzii

  • Lipsă de seriozitate specifică sistemului de învățământ românesc;
  • Din păcate, în sistemul nostru de învățământ, ocuparea unui post prin concurs nu ține loc de profesionalism;
  • Utilizarea unui control ca instrument pentru eliminarea unor persoane incomode la un moment dat și nu pentru a asigura buna funcționare a sistemului.

Lucruri de lămurit

  • A efectuat MEN astfel de controale și la nivelul inspectoratelor școlare unde postul de inspector școlar general nu este ocupat prin concurs?
  • Mai există la momentul actual inspectori școlari generali care ocupă postul în urma unui concurs?
  • Ce s-a schimbat la IȘJ Ialomița (în afară de conducere)?